UYLUKTA YANMA AĞRISI

(Meralgia Paresthetica)

Lateral femoral kutaneous sinir uyluk ön yan tarafının duyusunu sağlayan sinirdir. Meralgia Paresthetica bu sinir’in leğen kemiği ön tarafındaki bir sıkı bağ tabakasdı altında ezilmasine bağlı bacak (uyluk) yan tarafında ağrı, yanma hissi ile kendini gösteren bir durumdur. Hastanın bacak yan tarafında hissizlik yanma ve ağrı hikayesi ve klinik muayene hastalığın tanısında yeterli olmakla birlikte sinir değerlendirme testleri kullanılabilir. Genellikle tek taraflıdır. %20 kadar iki taraflı olabilir. Ayakta durma ve yürüme semptomları artırabilir. Oturma ile bulgular azalabilir.

Uyluk ön dış tarafında uyuşukluk, yanma hissiile beraber olan ağrı şikayeti ve leğen kemiği ön tarafında bir noktaya vurma veya bası uygulama ile bacağa yayılan elektiriklenme hissi ve uyuşukluk artışı tanıda önemli bulgulardır. Tipik olarak şikayetler diz altına inmez.

Sıkı elbiseler giyme, leğen kemiği üzerinde bası yapan sert kemer kullanma, uzun süre yüzüstü pozisyonda yatma gibi leğen kemiği ön tarafına aşırı basılar etken olabilir. Bazen kalça ve bacak üzerine gelen direkt travmalar, gerilmeler aynı tip ağrıya yol açarlar. Kalçaya uygulanan cerrahi girişimler , kemik grefti alınması,apendektomi, sezeryan gibi cerrahi müdahaleler sonrasında da sinirde yaralanma veya bası oluşabilir.Şeker hastalarında görülme sılığı daha fazladır Hamilelik, obesite, tümoral kitle basıları sinir basısında etken olabilir.

Genellikle tedavi bası yapan etkenin kaldırılması genellikle kendiiğinden iyileşmeyi sağlayabilir. Eğer bulgular devam ediyor ise ağrı kesici (antiinflamatuvar) ilaç tedavisi, lokal enjeksiyonlar kullanılabilir