SABAH'ın haberiyle ellerine kavuştu

1396043947192Guillain-Barre sendromuna yakalanan Yılmaz Ağar; 8.5 ay komada kaldı, yıllarca ellerini kullanamadı. SABAH'ta gördüğü bir haber üzerine ameliyat olmaya karar veren Ağar, 7 yıl sonra ellerini kullanabilmenin heyecanını yaşıyor

SABAH'ın haberi yıllarca ellerini kullanamayan Guillain-Barre sendromunlu Yılmaz Ağar'ı hayata döndürdü. 7 yıl önce geçirdiği bir enfeksiyon nedeniyle Türkiye'de Guillain-Barre sendromuna yakalanan 26'ncı kişi olarak kayıtlara geçen 39 yaşındaki Ağar; 8.5 ay komada kaldı, yıllarca ellerini kullanamadı. SABAH gazetesinde gördüğü bir haber üzerine ameliyat olmaya karar veren Ağar, şimdi 7 yıl sonra ellerini kullanabilmenin heyecanını yaşıyor. Ağar'ın, 2007'de Çanakkale'de iş için katıldığı bir toplantıda sol işaret parmağının uyuşmasıyla, hastalık ilk belirtisini verdi. İlerleyen saatlerde uyuşma bütün vücuda yayıldı. Hareket edemeyince hastaneye kaldırıldı. Nefes alma fonksiyonunu da yitirince trekestomi açılarak nefes alması sağlandı. Uçak ambulans ile İstanbul'a sevk edilen Ağar, vücut fonksiyonlarını kaybettiği için üç gün boyunca uyutuldu. 8.5 ay yoğun bakımda kaldı, bu süre içinde göz kapakları da dahil hiçbir vücut fonksiyonunu kullanamadı. Hastaneden çıktığında el ve ayaklarını hareket ettiremiyordu. 8 ay kadar evde fizik tedavi gördü. 5 yıl boyunca mücadele etti, ancak hiçbir sonuç alamayınca hayata küstü.

UMUDA YOLCULUK...
12 Eylül 2011'de SABAH'ın yaptığı çocukluğundan beri elini bir kaza sonucu kullanamayan hastanın haberini görünce umutlandı, hastaneye koştu. Özel Gaziosmanpaşa Hastanesi El Cerrahisi ve Mikrocerrahı Doç. Dr. İ. Bülent Özçelik, Ağar'a ameliyat olabileceğini söyleyince, yıllardır elini kullanamayan Ağar için umuda yolculuk başladı.

İKİ YILDA 4 AMELİYAT
Yılmaz Ağar'ın ameliyatlarına sol elinden başlandı. İlk etapta avuç içindeki tendonları 4 parmağına adil olarak dağıtıldı. Ameliyat sonrası eli bir ay alçıda kaldı. 3 ay sonra başparmağı ameliyat edildi. Sol eli fonksiyonlarını geri kazanınca sağ eli için de aynı uygulamalara geçildi. İki yılda 4 ameliyat oldu. Artık ellerini kullanabilen Ağar, umutlarının tükendiği anda eşi ve kızına sarılabilmenin heyecanını yaşıyor.

GUİLLAİN-BARRE SENDROMU NEDİR?
Guıllaın-Barre, nöroloji uzmanları tarafından takip edilen bir rahatsızlıktır. Uzmanlar hastalığın tanımını şöyle yapıyor: "Esasen viral kökenli bir ishal, üst solunum yolları enfeksiyonu nedeniyle bağışıklık sisteminin vücudun kendisine karşı (otoimmün) savaşmak üzere tetiklenmesi temel mekanizmayı oluşturur; bu sendroma özgü olarak da bağışıklık sistemi çevresel sinirlerin miyelin kılıfına karşı harekete geçer. Hastaların yüzde 50-70'inde, sendromun başlamasından önceki 1-4 hafta içerisinde geçirilmiş viral bir enfeksiyon öyküsü vardır. Kronikleşen vakalarda mikro cerrahi yardımı ile hasar olan yerlere müdahale edilir."

KAYNAK: SABAH

El,El bileği, el bileği kırıkları,scafoid kırığı, kienböck hastalığı, geçmeyen el bileği ağrıları, Artroskopi, önkol kırıkları, çocuk kırıkları , yaşlılarda kırık tedavisi , Diz ağrısı ,diz artoskopisi, menüsküs, diz protezi, protez ,kalça protezi, omuz çıkığı, Omuz ağrısı, Omuz artroskopisi, Ayak bileği kırıkları, ayak bileği artroskopisi, halluks valgus, dirsek ağrısı, dirsek kırıkları,omuz kırıkları, sinir yaralanması, kalça kırığı , bacak kırığı, romatizma, kireçlenme, boyunda eğrilik, boyun ağrısı, ortopedik ayakkabı, ortopedik ortez protez, ortopedi,ortopedi travmatoloji, ortopedi doktoru, ortopedi nedir, kırık çeşitleri, kırık çıkıkta ilk yardım, kemik erimesi, kemik ağrısı,çıkık , burkulma , incinme , kemik hastalıkları, ganglion, karpal tünel, sinir sıkışması, tetik parmak, hareket kısıtlılığı, bel ağrısı, boyun ağrısı

sunular videolar elcerrahicom