Kazada kopan sol kol, sağa dikildi

solkol-sagkolaTürkmenistanlı Batur Yağmur'un (25) iş kazasında iki kolu koptu. Yağmur'un kopan sol kolu, sağ kol yerine dikildi.

Yağmur'un sağ kolunun yeniden yerine dikilemeyecek kadar ağır yaralandığı belirtildi. Doktorları daha iyi durumdaki sol kolunu sağ kolunun yerine yerleştirerek literatüre geçecek bir çapraz ameliyat gerçekleştirdiler.

TürkmenİstanlI inşaat işçisi Batur Yağmur'un (25) iki kolu, iş kazası sonucu koptu, boynunda ve kaburgalarındaa kırıklar meydana geldi. Yağmur'un kan kaybı da çoktu. İki çocuk babası Batur Yağmur, 8 saat boyunca hastane hastane dolaştırıldı. Ancak sosyal güvencesi bulunmadığı için kabul edilmedi. Nihayet Özel Gaziosmapaşa Hastanesi'nde ilk müdehalesi yapıldı. Kan düzeyleri çok düşük olduğu için ameliyata almak riskliydi. Ancak başka şansı da yoktu.

Ameliyata mikrocerrahi uzmanları Dr. İsmail bülent Özçelik, Dr. Fatih Kabataş, Dr. Berkan Mersa, göğüs cerrahisi uzmanı Dr. Güven Olgaç, beyin ve sinir cerrahı Dr. Serdar Baş girdi. Yağmur'un göğsündeki kanama kontrol altına alındı, boyundaki kırık sabitlendi.

Kaza sonucu Yağmur'un kollarından biri dirsek altından, diğeri dirsek üstünden ağır yaralıydı. Yerlerine tekrar dikmek mümkün değildi. Doktorlar, çapraz dikilmesine karar verdiler. Yağmur'un sol kolu, sağa dikildi. Bir süre sonra sonra kolun ön tarafındaki kolu büken kas öldü. Almak zorunda kaldılar. Dirseği bükmesine olanak vermek için bir başka ameliyatla bu kez göğüsten kas aktardılar.

Dr. Özçelik, ülkesine dönen Yağmur'un kapı açma, su içme, özel aletlerle yemek yeme gibi günlük fonksiyonlarını yerine getirmesini beklediklerini söylüyor.

Operasyonun benzeri yok

Dr. İsmail Bülent Özçelik'in yaptığı ameliyat yaklaşık 7 saat sürdü. Dr. Özçelik, çapraz ayak nakillerinin yapıldığını, ancak literatürde çarpaz kol nakliyle ilgili herhangi bir yayına rastlamadıklarını söyledi. Dr. Özçelik, operasyonun bilimsel yayın haline getirildiğini ve sunacaklarını da belirtti.

KAYNAK: HÜRRİYET / Mesude ERŞAN - 14 Haziran 2008

El,El bileği, el bileği kırıkları,scafoid kırığı, kienböck hastalığı, geçmeyen el bileği ağrıları, Artroskopi, önkol kırıkları, çocuk kırıkları , yaşlılarda kırık tedavisi , Diz ağrısı ,diz artoskopisi, menüsküs, diz protezi, protez ,kalça protezi, omuz çıkığı, Omuz ağrısı, Omuz artroskopisi, Ayak bileği kırıkları, ayak bileği artroskopisi, halluks valgus, dirsek ağrısı, dirsek kırıkları,omuz kırıkları, sinir yaralanması, kalça kırığı , bacak kırığı, romatizma, kireçlenme, boyunda eğrilik, boyun ağrısı, ortopedik ayakkabı, ortopedik ortez protez, ortopedi,ortopedi travmatoloji, ortopedi doktoru, ortopedi nedir, kırık çeşitleri, kırık çıkıkta ilk yardım, kemik erimesi, kemik ağrısı,çıkık , burkulma , incinme , kemik hastalıkları, ganglion, karpal tünel, sinir sıkışması, tetik parmak, hareket kısıtlılığı, bel ağrısı, boyun ağrısı

sunular videolar elcerrahicom